Bilimsel Etkinlikler

İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin, Bildiri Kitabında Basılan Makaleler, Konferansta Sunulan Bildiriler, Davetli Konuşmacı Olarak Katılım ve Panel Konuşmaları, Makaleler ve Kitaplar ile Kongre, Sempozyum, Seminer Düzenleme konularında yaptığı bilimsel etkinlikler listesi…

İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin, Bildiri Kitabında Basılan Makaleler, Konferansta Sunulan Bildiriler, Davetli Konuşmacı Olarak Katılım ve Panel Konuşmaları, Makaleler ve Kitaplar ile Kongre, Sempozyum, Seminer Düzenleme konularında yaptığı bilimsel etkinlikler listesi…

Kongre, Sempozyum, Seminer Düzenleme

 

1
 

2

"Dijital Çağda Teknoloji Eğitim ve İnsan", 12-13 Şubat 2014


Makaleler ve Kitaplar

  • Şimşek , H. (2014). Paradigmalar Savaşı ve Beşinci Dalga: Sosyal Devlet'in ve Yeni Liberalizm'in Öyküsü. Ankara: İmge.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Şimşek, H. (2013). Toplam Kalite Yönetimi (İkinci baskı). Ankara: Seçkin.
  • Dollar, Y. K., A.T. Tolu, & Doyran, F. (2014) Evaluating A Graduate Program of English Language Teacher Education. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, Volume 5, Issue 2, April 2014.
  • Doyran, F. (2013). Reflective Journal Writing on the Way to Becoming Teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences.Volume 8, Issue 1 (2013) p.160-168.
  • Doyran, F. & Doyran, M. (2013) Should Atatürk’s Principles and History of Turkish Revolution Course be Compulsory? University Students’ Views and Suggestions. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 8/3, Winter 2013, p. 163-177, Ankara. 
  • Doyran, F. & Canca, I (2013). Are they problem learners or students with learning disabilities? What do teachers know about LD? The Journal of Academic Social Science Studies. JASSS. International Journal of Social Science, Volume 6, Issue 4, p.371-389, April 2013. 
  • Doyran, F. (2012). Professional Morality: Perceptions of Turkish Teachers. The Business Review Cambridge. December 2012. Volume 20, Number 2, p.73-81. (ISSN number: 1553 – 5827)
  • Dalgıç, G., Doyran, F. & Vatanartıran, S. (2012). “Ücretli Öğretmenlerin, Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri.” Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. Yıl 2012, Sayı 11, ss. 39-54. 
  • Doyran, F. (2009). Student teacher co-operation in syllabus design: a win-win situation. The Teacher Trainer. Winter/November 2009.Vol. 23, No 3. p. 19-21. (Index: British Education Index)
  • Doyran, F. (2016) Bölüm 9. Eğitim Programının Organizasyonu ve Uygulanması. Program Geliştirme. Oliva,P.F. &  Gordon,W.R.   (Çeviri editörü. Kerem Gündoğdu) Ankara: Pegem Yayınları. (Basımda)
  • Doyran, F. (2015) “Are We Creating Road blocks or Pathways? Admission Policy in Turkey’s Higher Education Programs”. Chapter in International Perspectives on Higher Education Admission Policy: A Reader. Edited by Dr. Virginia Stead  New York, NY: Peter Lang. ISBN 978-1-4341-2164-7 (Hardcover)   978-1-4331-2163-0 (paperback)
  • Doyran, F. (2012) Research on Teacher Education and Training. (Editor) (Product Details: Paperback: 343 pages. Publisher: Athens Institude for Education and Research. (April 2012) Language: English. ISBN: 978-960-9549-74-5)
  • Doyran, F. (2012) Research on Teacher Education and Training: Introduction in Research on Teacher Education and Training (Editor F. Doyran) pp.1-10 (Product Details: Paperback: 343 pages. Publisher: Athens Institude for Education and Research. (April 2012) Language: English. ISBN: 978-960-9549-74-5)
  • Doyran, F. (2010) The Joy of Learning: Becoming Independent Learners. Chapter in Problems and Prospects in Higher Education. (Edited by Gregory T. Papanikos and NicholasPappas) Published by ATINER. ISBN: 978-960-6672-89-7. (p.235-243)
  • Doyran, F. (2010) Effects of Verbal and Non-Verbal Teacher Behaviors, Learning and Teaching Styles on Success (Product Details: Paperback: 208 pages Publisher: VDM Verlag Dr. Müller Aktiengesellschaft & Co. KG. (June 10, 2010) Language: English ISBN-10: 3639263340 ISBN-13: 978-3639263343.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. & Vatanartıran, S. (2014). Sınıf yönetiminde grup dinamiği ve bütünleşme. Sınıf Yönetimi. (Ed. İ. Çınar) Ankara: Eğiten Kitap (2. Baskı).
  • Tütüniş, B& Halil Küçükler (2016). “Learner Perceptions of Role in Learning English”. RA Journal of Applied Research.Vol, 2 No:11,pp. 58-762
  • Tütüniş ,B. & Diran R.G. Chedid. “English Language Teacher Knowledge and the Classroom Practices”.International Journal of Humanities and Social Science Invention. ISSN (Online): 2319 – 7722, ISSN (Print): 2319 – 7714 www.ijhssi.org ||Volume 5 Issue 10||October. 2016 || PP.32-36
  • Tütüniş ,B.,  Küçükali, S. (2014) “The Impact of Creative Writing on Foreign Language  (English) Proficiency Development” International Online Journal of Education and Teaching /ISSN: 2148-225X, Vol 1. No.2 ( 2014).
  • Tütüniş ,B.. ( 2012) “Grammar in EFL Pedagogy: To be or not to be: Explicit or implicit grammar instruction in EFL” International Journal of Humanities and Social Science Vol. 2 No. 5; March 2012, pp.120-122
  • Çetinavcı, U.R. & Tütüniş ,B.. ( 2012 ) “Making Use of Poems to Teach English”, The Journal of Language Teaching and Learning, 2012–2, 75-88,
  • Tütüniş ,B. (2002) Awareness raising on learners’ listening strategies and its impact on the listening performance, ERIC ,8 march 2002
  • Tütüniş ,B. (2001 ) Use, Usage or Both? Academic Exchange Quarterly, Fall 2001
  • Tütüniş ,B. (1994) , Writing in the “ Standstill “ Period of EFL Learning, MODERN ENGLISH TEACHER, Vol.4 No:3
  • Tütüniş ,B. (1993), Spotlight on Turkey, MODERN ENGLISH TEACHER, Vol.2 No:2
  • Tiryaki, Z.M. & Tütüniş ,B.(2012) “The Role of Extensive Reading on Vocabulary Development” International Association of Research in Foreign Language Education and Applied Linguistics,ELT Research Journal ,2012, 1(4), 209-215 ,ISSN: 2146-9814
  • Tütüniş ,B.( 1990) “CALL” in the Heart of Darkness : A research into the place of “CALL” in TESOL , ERIC  ED 332  546, FL 019 194
  • Şenel, E. & Tütüniş, B. ( 2013) “The Washback Effect of Testing on Students’ Learning In EFL Writing Classes” Humanizing Language Teaching, Year 15; Issue 3; June 2013, ISSN 1755-9715
  • Karaırmak, Ö., Hacıfazlıoğlu, Ö. & Şirin, S. (2014). “Dengeli Bütünleşme–Ayrışma Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri: Ergenlerde Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması” (Validity of balanced integration and differentiation model among disadvantaged adolescents). İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22), 237-257
  • Susmak, M. & Hacıfazlıoğlu, Ö. (2013). Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Sahip Olması Gereken Özellikler. Adıyaman Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6 (13): 205-226. 
  • Öztabak, M., Özışık, C., Hacıfazlıoğlu, Ö. (2015). Journey of science and culture from Hakkari to Istanbul: Reflections of teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences, 10 (1), 40-52.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. & Çakmak, E. (2014). Student teachers’ perceptions of bullying at schools. The Antropologist, 18(3): 941-948 . (Indeks: SSCI). 
  • Şirin, Ç., Hacıfazlıoğlu, Ö.  & Şirin (2014) Immigration and academic achievement: The effects of socio cultural and demographic factors. Cypriot Journal of Educational Sciences, 9 (1), 57-75.
  • Özışık, C. (2014). Identifying Preposition Errors of Turkish EFL Students, International Association of Research in Foreign Language Education and Applied Linguistics, ELT Research Journal, 3(2), 59-69, ISSN: 2146-9814

Bildiri Kitabında Basılan Makaleler

  • Tütüniş, Birsen. (2015). "Teaching Learning, and Research in the "Just Google It" Age, Second 21st Century Academic Forum, Harvard Universitesi, 08-10 Mart.
  • Doyran, F. (2016) I Wish I Had Known This as a Freshman:  Advice From Seniors To Freshmen at a State University. International Academic Conference on Education and Social Sciences. 8-9 Haziran 2016. Prague, Czech Republic.
  • Tekiner Tolu, A., &  Doyran, F. (2016) Pre-service English language teachers’ transformational journey through school experience. IATEFL. Teachers Research Conference, İstanbul, 24th- 25th 2016.
  • Vatanartıran,S., Güçlü,İ.Ö., Doyran,F., Baykal,A. (2015) Developing A Scale for the Assessment of Instructional Performance at Higher Education. ICCI. EPOK. 22-24 October 2015, Adana
  • Doyran, F. (2013) But I just borrowed these words: A case study of plagiarism attempts of teacher candidates at a Teacher Certification Program. International Conference on Interdisciplinary Research in Education. 30 January- 1 February, 2013,Turkish Republic of Northern Cyprus.
  • Dollar, Y. K., A.T. Tolu, & Doyran, F. (2013) Evaluating And Redesigning A Graduate Program of English Language Teacher Education. Öğretmen Eğitiminde Yeni Eğilimler, Uluslararası Sempozyumu, 9-11 Mayıs 2013, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. (Bildirinin geliştirilmiş hali Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry dergisinde basılmıştır).
  • Doyran, F. (2013) 101 Ways of Dealing with Plagiarism and Cheating at University. The European Conference on EducationalResearch, 10-13 September, 2013, Bahcesehir Unversity, Istanbul.
  • Doyran, F. (2011) Pathways to Becoming and Creating Total Quality People in Education.14th International Convention on Students’ Quality Control Circles, 30 November, 3 December, 2011, Lucknow, India. (Ana konuşmacıların konuşma metinleri 14th International Convention on Students’ Quality Control Circles kitabında basılmıştır. pp.87-92.)
  • Köksal, H. & Doyran, F. (2011) Köy Enstitüleri Felsefesi’ni Yeni Kuşak Öğretmenlere Kazandırma İmecesi. (Imece circle project to empower the new generation teachers with the village institute philosophy). I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (inccui2011) 5-8 Ekim 2011, Anadolu University, Eskişehir, Turkey. (Abstract Book. p. 543)
  • Doyran, F. & Canca, I (2011) Exploring the Knowledge of Learning Disabilities among Teachers in Turkey. First European Conference on Learning Disabilities, September 9-10, 2011. Zurich, Switzerland.(Bildirinin geliştirilmiş hali The Journal of Academic Social Science Studies dergisinde basılmıştır).
  • Doyran, F.& Canca, I (2011) What do we know about Learning Disabilities? A case study of private school teachers and counselors in Istanbul. Excellence in Education 2011:Giftedness-Creativity-Development. July 6-9, 2011, Istanbul, Turkey. (Excellence in Education 2011:Giftedness-Creativity-Development Bildiri Özetleri, s.76-77.) (Bildirinin geliştirilmiş hali The Journal of Academic Social Science Studies dergisinde basılmıştır).
  • Doyran, F. (2011) Positive Roles of  NLP in Personal and Professional Teacher Development. 3Rd World Conference on Educational Sciences, 3-7 February, 2011, Bahçeşehir University, Istanbul, Turkey. (3Rd World Conference on Educational Sciences p.43)
  • Doyran, F. (2010) Pathways to effective communication: Know thyself and your students. 44th TESOL Convention, 24-27 March 2010, Boston, U.S.A. (44th TESOL Convention: Re-imagining TESOL, p. 157)
  • Doyran, F. (2010) “Enhancing Instructional Efficacy: Issues in ESP Teacher Development” Effective Feedback in Foreign Language Education (FLE): A Turkish case study. 44th TESOL Convention, 24-27 March 2010, Boston, U.S.A. (44th TESOL Convention: Re-imagining TESOL, p. 90.)
  • Doyran, F. (2009) Who are we anyway? Knowing about ourselves and our students.13th International INGED ELT Conference, 23-25 October 2009, Gazi University, Ankara.
  • Doyran, F. (2009) Perceptions of future language teachers related to their learning and studying strategies.16th International Conference on Learning.1-4 July 2009, Barcelona, Spain.
  • Doyran, F. (2009) The joy of learning: Becoming independent learners. 11th Annual International Conference on Education.The Education Research Unit of the Athens Institute for Education and Research (AT.IN.E.R.) 25-28 May, 2009, Athens, Greece. (Bildirinin geliştirilmiş hali Problems and Prospects in Higher Education isimli kitapta bölüm olarak basılmıştır).
  • Doyran, F. (2009) Student-Teachers’ Awareness raised via Their School Experience.The First International Congress of Educational Research, 1-3 May,2009, Çanakkale, Turkey. (Congress Program and Abstacts of Presentations, p. 212). (Bildirinin geliştirilmiş hali Cypriot Journal of Educational Sciences Dergisinde Basılmıştır).
  • Doyran, F. (2009) Metaprograms in Teacher Education. 43. Annual International IATEFL Conference, 31 March-4 April  2009,Cardiff, Wales. (43. Annual International IATEFL Conference and Exhibition. pg.90)
  • Doyran, F. (2007) Teachers’ Professional Morality as Perceived by FLE Department Students and Professors.11th International INGED ELT Conference, September 6–8,2007, Ankara University, Ankara, Turkey. (11th International INGED ELT Conference, Stretching Boundaries pg.15). (Bildirinin geliştirilmiş hali The Business Review, Cambridge dergisinde basılmıştır).
  • Doyran, F. (2007) Creating Win-Win Language Classrooms.  9th Annual International Conference on Education. Athens Institute for Education and Research. May 28–29, 2007, Athens, Greece.
  • Doyran, F. (2006) Turkish Teachers’ Perceptions Related to Teachers’ Professional Morality. 32th Conference of the Association for Moral Education, July, 5-7, 2006 Fribourg, Switzerland. (Bildirinin geliştirilmiş hali The Business Review, Cambridge dergisinde basılmıştır).
  • Doyran, F. (2006) Effective Feedback in Teacher Education. 2nd International English Language Teaching Conference. May, 2-5, 2006. Eastern Mediterranean University, TurkishRepublic of NorthernCyprus. (2nd International English Language Teaching Conference, ELT Profession: Challenges and Prospects. p. 32).
  • Doyran, F. (2005)  Teaching Cultural PerspectiveTaking Through Stories.Association for Moral Education Conference, Harvard Graduate School of Education in Cambridge, November, 3-5, 2005. Massachusetts, USA.
  • Doyran, F. & Paykoç, F. A. (2001) The Effects of Perceived Teacher Non-verbal Behaviors, Teacher Behaviors and Preferred Learning Styles on English Proficiency Level. 9th EARLI Conference, University of Fribourg, August 27-September 1, 2001. Fribourg, Switzerland.(Bildiri Doktora tezinden üretilmiştir).
  • Doyran, F. (1996) Using Drama Activities and Body Language in ELT. 4th International English Language Teaching Convention. Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Doyran, F. (1990) Developing ELT Materials from Newspapers and Magazines for Classroom Use. 1st International English Language Teaching Convention, Middle East Technical University.  Ankara, Turkey. (Bildiri Yüksek Lisans tezinden üretilmiştir).
  • Tekiner Tolu, A. ve Doyran, F. (2016) Pre-service Teachers’ Perceptions Related to Effective English Language Teacher Traits. Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi. EPOK 2016. Antalya.
  • Doyran, F. (2014) Building Pathways in Education: How to Use the Power of NLP and Communication Skills. The Fifth Sakarya University ELT Conference Empowering Creativity and Collaboration. December 11, 2015.
  • Doyran, F & Doyran, M (2012) Üniversite Öğrencilerinin Zorunlu Derslerle ilgili Görüş ve Önerileri.  II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27-29 Eylül 2012, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bolu, Turkey. (Bildiri Özetleri Kitabı s.107-108) (Bildirinin geliştirilmiş hali Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic dergisinde basılmıştır).
  • Dalgıç, G., Doyran, F. & Vatanartıran, S. (2012) Ücretli Öğretmenlerin, Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri. 7.Eğitim Yönetimi Kongresi:“Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Sorunları.” İnönü Üniversitesi, 24-26 Mayıs 2012. Malatya. (7.Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, s. 378-379). (Bildirinin geliştirilmiş hali Akdeniz Eğitim Araştırmaları dergisinde basılmıştır).
  • Doyran, F. (2011) Öğretmen Adaylarının “Meslek Ahlakı, Mesleki Ve Genel Değerler” Konusundaki Algıları. Değerler Eğitimi Sempozyumu, 26–28 Ekim 2011, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir, Turkey.
  • Doyran, F. (2009) YİBO öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının ‘Meslek Ahlakı’ ile ilgili algıları. IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Müdürlüğü ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi işbirliğiyle.07-09 October, 2009.  Marmara Üniversitesi, İstanbul. (IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Tam metin, s.300-306)
  • Doyran, F. (2009) Öğretmen adaylarının öğrenme, dil öğrenme ve çalışma stratejileri. 18.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 1-3 October, 2009. Ege University, Faculty of Education. İzmir, Turkey. (Bildiri Özetleri Kitabı s.393)

Davetli Konuşmacı Olarak Katılım

  • Şimşek, H. (2013). Educational Scholarship: Blind Men, Elephant, Crisis of Identity. Uluslararası ECER Konferansı, Eylül, 2013.
     
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. (2014), Akademik Lider Olarak Dengeyi Kurmak: ABD'den ve Türkiye'den Kadın Liderlerin Sesleri. Akademide Kadın Konferansı, Kemerburgaz Üniversitesi, Mart,2014.
     
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. (2014), İstanbul Kültür Üniversitesi Kadın ve Yaşam Seminerleri 2, “Dijital Çağda Anne Baba Olmak” (Şubat 2014)
  • Tütüniş, B. (2014), Innovations in pre-service education: the teaching practicum. Presett Symposium Ankara, Mart, 2014
  • Tütüniş, B. (2014), Learner Training for Autonomous Learning. LIF 2014 Language in Focus Antalya, Mart, 2014
  • Tütüniş, B. (2014), Teacher training for Autonomy. ULEAD 2014 İzmir, Nisan, 2014
  •  Tuş Gümüşcü,Ş. (25-27 Eylül 2014) "Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Problem Davranışlara Müdahele" (Çalıştay) "Uluslararası Okul Öncesi  Eğitim Kongresi-İstanbul Kültür Üniversitesi".


 

  • Tütüniş, B. (2015). "Learner Autonomy in Action", The Self in Language Learning (SILL) International Conference, Adana Çağ Üniversitesi, 17-19 Eylül.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., & Öztabak, M., Türktan, Ş. & Şimşek, H. (2015). “Deneyime ve Yansıtmaya Dayalı Öğretmen Eğitimi”, Sabancı Üniversitesi, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, 11 Nisan. 
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. (2015). “Resilient School Administrators in Challenging Schools: Stories of courage, balance and hardwork” , The Fifteenth International Conference on Knowledge, Culture and Change in Organizations,  University of California, Berkeley, ABD, 19-20 Şubat.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö. & Öztabak, M.. (2015). “Maintaining Balance in the New Culture: Stories of Immigrant Female Youth, Mothers and School Leaders” ENİRDELM Conference, Finlandiya, 18-20 Eylül.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karaırmak, Ö., Şimşek, H. & Öztabak, M. (2014). “Caught In Between Two Cultures: Impact of Immigration on Student Engagement”, 21 st Century Academic Forum, Harvard Üniversitesi, 17-18 Mart.
  • Karaırmak, Ö., Hacıfazlıoğlu, Ö. & Şirin,S. (2014). “Dengeli Bütünleşme–Ayrışma Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri: Ergenlerde Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, 14th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, 3-6 Eylül.
  • Özışık, C. (2014). Problems of Turkish Native Speaker EFL Students in the Use of Prepositions. Second international congress of research in education: Innovative research in education: Implications for future (25-27 April 2014), İzmir.
  • Özışık, C. (2014). Two Different Approaches to Correct the Preposition Errors of Turkish Native Speaker University Students. International Congress on Education, Innovation and Learning Technologies (23-25 July 2014), Barcelona.
  • Özışık, C. (2015). Different Approaches to Correcting Preposition Errors: The Case of Turkish Students. International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) International Conference for Teaching and Education (18-21 May 2015), Toronto.
  • Özışık, C. (2015). Two Different Approaches to Correct the Preposition Errors of Turkish Native Speaker University Students, Ingenieria Educativa, 9, 34-44.
  • Şirin, Ç., Hacıfazlıoğlu, Ö. & Şirin, S. , (2013). “Immigration and Academic Achievement: Effect of Socio Cultural and Demographic Factors”, 4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Barcelona, 27-29 Ekim.
  • Özemir, O. (2015). Do Integrative Task Types In L2 Reading Comprehension Assesment Lead To Incidental Content Learning? International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) International Conference for Social Sciences and Humanities, Barcelona, 23-26 June.
  • Tuş Avcı,Ö.,Tuş Gümüşcü,Ş. (ICECI 3-6 Nisan 2014) "Otizm Spektrum Tanısı Almış 32-76 Aylık Çocuğa Sahip Babaların Algı ve Deneyimleri"  Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, Antalya.
  • Tuş Avcı,Ö.,Tuş Gümüşcü,Ş. (ICECI 3-6 Nisan 2014) "Otizm Spektrum Tanısı Almış 32-76 Aylık Çocuğa Sahip Babaların Algı ve Deneyimleri"  Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, Antalya.
  • Tuş Avcı,Ö.,Tuş Gümüşcü,Ş.,Karadaş,N. (ICECI 3-6 Nisan 2014)"Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Yasal Konularla İlgili Ailelerin Bilgi Düzeyleri" Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, Antalya.
  • Gürses,E.,Tuş Gümüşcü,Ş.,Aksoy,S. (2014,Kasım) Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Ses İntolerans Tedavisinde Yeni Bir Yaklaşım Ses Zenginleştirme Terapisi Poster Sunusu Uluslararası OtizmKonferansı-ULOK-Antalya.
  • Aslan,F.,Tuş Gümüşcü,Ş.,Aksoy,S. (2014,Kasım) Sosyal İletişim Güçlüğü Olan Çocukların Ebeveyn ve Öğretmen Bakış Açılarının Karşılaştırılması Poster Sunusu Uluslararası Otizm Konferansı-ULOK-Antalya.
  • Şahin,M.,Aksoy,S., Tuş Gümüşcü,Ş.(2014,Kasım) Otizm Spektrum Bozukluğunda Akustik Stapes Refleks Latans (ASRL) Değerlerinin İncelenmesi Poster Sunusu Uluslararası Otizm Konferansı-ULOK-Antalya.
  • Tekiner Tolu, A. ve Doyran, F. (2016) Pre-service Teachers’ Perceptions Related to Effective English Language Teacher Traits. Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi. EPOK 2016. Antalya.
  • Doyran, F. (2014) Building Pathways in Education: How to Use the Power of NLP and Communication Skills. The Fifth Sakarya University ELT Conference Empowering Creativity and Collaboration. December 11, 2015.
  • Doyran, F & Doyran, M (2012) Üniversite Öğrencilerinin Zorunlu Derslerle ilgili Görüş ve Önerileri.  II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27-29 Eylül 2012, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bolu, Turkey. (Bildiri Özetleri Kitabı s.107-108) (Bildirinin geliştirilmiş hali Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic dergisinde basılmıştır).
  • Dalgıç, G., Doyran, F. & Vatanartıran, S. (2012) Ücretli Öğretmenlerin, Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri. 7.Eğitim Yönetimi Kongresi:Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Sorunları. İnönü Üniversitesi, 24-26 Mayıs 2012. Malatya. (7.Eğitim Yönetimi Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, s. 378-379). (Bildirinin geliştirilmiş hali Akdeniz Eğitim Araştırmaları dergisinde basılmıştır).
  • Doyran, F. (2011) Öğretmen Adaylarının “Meslek Ahlakı, Mesleki Ve Genel Değerler” Konusundaki Algıları. Değerler Eğitimi Sempozyumu, 26–28 Ekim 2011, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir, Turkey.
  • Doyran, F. (2009) YİBO öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının ‘Meslek Ahlakı’ ile ilgili algıları. IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Müdürlüğü ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi işbirliğiyle.07-09 October, 2009.  Marmara Üniversitesi, İstanbul. (IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Tam metin, s.300-306)
  • Doyran, F. (2009) Öğretmen adaylarının öğrenme, dil öğrenme ve çalışma stratejileri. 18.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 1-3 October, 2009. Ege University, Faculty of Education. İzmir, Turkey. (Bildiri Özetleri Kitabı s.393)

Son Güncelleme Tarihi: Cu, 05/25/2018 - 13:40